Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland Starta kollektiv utanför Linköping  (läst 172 gånger)

fredrik99

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
Östergötland Starta kollektiv utanför Linköping
« skrivet: 30 apr-24 kl 18:04 »
Hej
Gör en intressekoll för vilka som skulle vilja starta ett kollektiv någonstans nära vatten max en timme (helst även via kollektivtrafik) från Linköping.
Tittar på olika alternativ som att gå ihop 5-10 stycken och köpa ett större fritidshus/villa tillsammans, eller ett billigt ruckel att renovera tillsammans eller bara en bit mark att själv bygga något nytt på.
(har själv bara råd med ett litet ruckel men om jag inte hittar någon som vill bidra med pengar finns även tanken att själv leta upp ett objekt och låta några renovera det för mat och husrum)
Är annars en 48 årig vegetarian som gärna både dansar/tränar, sjunger och mediterar eller filosoferar över livet över en kopp te.
Kommer till en början främst fortsätta bo i Linköping/Valla med 9-årig dotter på halvtid, med enstaka helgturer till kollektivet, för att med tiden kunna bygga ut den till ett självförsörjande permanent boende.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

439 gäster, 5 användare (3 dolda)
ekont22, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser